lördag 16 juni 2012

Slut på pillren

Den ständiga värken har nu upphört och jag knaprar inga piller längre. Läkaren sa träningsförbud tills på tisdag så igår var jag ute och "gick" en sväng på Epic:en. Det var ingen puls över huvudtaget utan jag var mest ute och testade kartstället som jag ska använda på oringen. Det funkade förvånandsvärt bra, funkade fint att läsa kartan. Ska bli intressant att se hur mycket man kan läsa när det går i tävlingsfart i stället för gångfart....
Var idag ute igen och rullade en sväng. Kunde nästan hålla mormors tempo utan att det gjorde för jävla ont i såren. I morgon får det bli ett pass med pulsklockan (ta i lite) och se hur det funkar. Blir inget stenhårt pass men det ska åtminstone bli ett som man kan med att skriva in i träningsdagboken.

Tanken är att jag ska göra säsongsdebut på Ränneslätt om några veckor. Kommer inte att vara i form så det blir väl till att skämmas en del. Misstänker att de sista 3-4milen kommer bli oerhört plågsamma... Det funkar inte att träna sporadiskt som jag har gjort under våren på grund av alla operationer och tjänsteresor. Nu kommer jag att få betala räkningen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar