tisdag 9 augusti 2011

Tillbaks från Norge

I helgen som gick var familjen i Norge och hälsade på Therses syster med familj. Givetvis passade jag på att prova de Norska uppförsbackarna men dock bara på landsvägen! Det är inte utan att man bor fel för att bli stark uppför.
På söndagen var vi med barnen på ett stort lekland och barnen hade hur kul som helst. Synd att man inte är mindre och kunde vara med och leka.... Sådana inrättningar fanns inte när jag var liten :-(
Väl hemma igen så gäller det att passa in träningspassen mellan regnskurarna. Igår var jag ute och tränade med en kompis hemma i skogen och kunde då passa på att göra några byten mellan 26" och 29er. Kompisen åker på en Epic 26" och jag blev förvånad att det var så stor skillnad att gå tillbaka till 26". Sedan jag fick min 29er har jag inte suttit på en 26" och det var hemskt vad det var "stötigt" att åka 26". Alltid bra med en liten uppfräschning av minnet!
Benen är lite sega och det bådar inte gott inför helgens Cykelvasa. Kan bli en tuff lördag om inte benen piggnar till de närmaste dagarna. Får se om vilodagen på torsdag kan göra gott.
Om vädret blir som dom har lovat så blir det en sväng med båten på torsdag! Jag håller tummarna.
                                               Här jagar jag Johan under Engelbrektsturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar