måndag 22 augusti 2011

6 veckor

går fort! Semestern är alltså slut och det har blivit dags att komma in i den vanliga lunken igen. Förra veckan var jag en sväng i vårt grannland Norge och köpte mig en ny båt. Kan tyckas konstigt att handla i Norge där allt är så förbannat dyrt men så är inte riktigt fallet. Båten jag köpte var ca 30% billigare i Norge än i Sverige....
På onsdagen var det premiärtur i den nya båten och den gick fint! Blev även lite bad för barnen men det märktes att det var lite kyligt i luften för dom var inte så svåra att få ur vattnet. Hoppas det hinner bli några fina dagar till innan det blir höst på allvar så att båten får användas någon gång till innan det blir idé över vintern.

I fredags så var familjen på Liseberg och jag har aldrig varit med om så lite folk! Barnen kunde sitta kvar i karusellerna och åka varv på varv. Efter att ha åkt karusell i stort sett oavbrutit i nästan 8 timmar så tyckte jag det var dags att åka hem. Fick massiv kritik från mina barn för denna dumma idé. Vi hade ju precis kommit dit....

Det VA-projekt och bredbandsprojekt som jag har varit med och jobba ganska så hårt med i lite drygt ett år kom idag igång!!! Nu är entreprenören igång och gräver så nu hoppas jag att det flyter på och vi får fiberanslutning inom kort.

Träningen har rullat på hyfsat efter vasan. Var några dagar som jag gick och grämde mig över den förargliga punkteringen men nu börjar man bli taggad igen. Till helgen är det Finnmarksturen och det ser ut att kunna bli en blöt sådan. Det är ju en ny bana så det kan bli lite svårt med däcksvalet. Vet ju inte riktigt vad som väntar i skogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar