torsdag 14 juli 2011

Rörbäcksnäs

Då har man varit och provat de omtalade stigarna i Rörbäcksnäs. 2 kompisar och jag drog dit och cyklade igenom stigarna och vi blev faktiskt lite förvånade allihopa. Det var betydligt mer sten och stigarna var inte så snabba som vi hade fått uppfattningen om innan. Som tur var så åkte vi heldämpat så det gick ingen nöd på oss. Den röda leden bjöd på en del grusväg när man var längst bort ifrån starten men annars var det mesta singel track.
Det fanns en del andra stigar i området att utforska men vare sig tid eller ork räckte till för det denna gång. Det blev trots allt ca 3 timmar i sadeln igår och det mesta var som sagt var på lite steniga singel track.
Kommer jag tillbaka!?! Visst cyklar jag gärna i Rörbäcksnäs igen men det är inget jag åker knappt 90 mil igen för att bara göra det. Är du i området så tycker jag att du ska prova men var beredd på att det är en hel del sten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar