måndag 11 juli 2011

Mörksuggejakten

I helgen gick Mörksuggejakten av stapeln i Rättvik. Jag har inte kört den på många år och sist jag var med så blev det hammaren med ca 20 km kvar att cykla. Kunde bara titta på när alla körde om mig... Teamet samlades på lördag kväll och avnjöt en god middag ihop i ett varmt och soligt Rättvik. Jag kom upp senare än de övriga då jag hade varit på 2-års kalas tidigare under dagen och åkte senare hemmifrån. Johannes och Christian hade varit och rekat startbacken innan  vi åt och kunde konstatera att den skulle nog suga nästkommande dag.
Söndagen bjöd på regnskurar och precis när jag hade fått på mig tävlingskläderna så började det att regna. Satt kvar under bagageluckan i skydd av regnet och surade en stund tills regnet slutade. Åkte ut och värmde ca 30 minuter innan start. Lyckades värma upp utan att bli allt för blöt och skiten.
Starten gick och jag rullade med så sakta upp för första backen. Med förra helgens kramp i minnet tog jag det lite vackert upp för backen för att inte råka ut för samma problem som föregående helg. Tyvärr tog jag det för lugnt i backen visade det sig då jag var väldigt pigg hela loppet och hade inga som helst problem med kramp. Min lilla justering av sadeln under veckan hade visat sig vara rätt åtgärd. Med facit i hand så skulle jag gasat mer i första backen för att få bättre hjul att gå på men det är lätt att vara efterklok. Bitvis bjuder Mörksuggejakten på riktigt fin cykling och jag kom på mig själv flera gånger med att åka med ett stort fånigt leende på läpparna.
Idag var barnen och jag ute och åkte lite båt. Vi åkte runt spårön och var ute en sväng på öppna vänern och lekte i vågorna. Barnen sitter längst fram och skriker fortare pappa trots att dom blir pisseblöta när vattnet skvätter upp. En härlig dag i det fina sommarvädret!
Väl hemma så var det lite gräsklippning och ett pass på hojen. Benen kändes oförskämt pigga och det beror väl på att jag fegade för mycket igår...
I morgon bär det av till Rörbäcksnäs för att prova deras mtb-leder. De har fått väldigt bra kritik så nu är det dags att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar