måndag 4 juli 2011

Börjar att lossna

Då var Ränneslättturen avklarad! Första racet för egen del på dels 29:er och dels på heldämpat. Värmde upp ihop med resten av teamet och benen kändes som vanligt innan start, helt värdelösa. Gick in ovanligt tidigt i min startfålla och kunde konstatera att det var redan fullt. Hamnade således långt bak i andra ledet.
När väl starten gick så gick det hyfsat bra att ta sig upp och hitta en lämplig plats i klungan. Det rullade på lite lagom och plockade placering efter placering under loppets gång.
Redan efter ca 25 körda kilometer så började det med lite sendrag i låren! Inte svårt att begripa att det skulle bli en jobbig dag. Efter lite drygt 35km så började jag skymta Johannes borta i skogen och den klungan jag satt i började att ta in på honom. Vi fick dock aldrig riktigt kontakt med honom innan han fick nya krafter och satt fart.
De sista 2 milen var en kamp mot krampen! "Motorn" kändes pigg men så fort jag ville åka på lite så började det att krampa. Lyckades trots krampen att åka ifrån den klungan jag satt i på slutet.  Mycket tack vare hojen som går som en dröm i skogen. Det är bara att sitta ner, trampa och styra! Tänk den dagen Johannes kommer på en heldämpad, då blir han riktigt snabb. Han blev 10:a i Elit och det är ett tecken på att det börjar släppa nu. Bra kört Johannes!
Rullade in på en slutlig 3:e plats i H30 och det är jag nöjd med. Får se om jag inte kan få till lite långpass under semestern så jag kan komma undan den hemska krampen på kommande tävlingar.
Skara Johan körde starkt som bara den under hela racet och satt in på en 2:a plats i H30. Grattis Johan!
Totalt sett en bra dag för större delen av teamet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar