onsdag 23 maj 2012

Fonus får vänta!

Idag är det onsdag och jag har redan tränat mer denna vecka än vad jag har gjort totalt de sista 3 veckorna... Solen steker från en klarblå himmel och det är kruttorrt i skogen. Träden är lummiga och det mesta blommar och doftar underbart. Faan vad härligt det är att cykla MTB!
Ett par träningspass under dessa betingelser gör att Fonus får vänta ett tag till. Sist jag skrev så kändes det hopplöst när jag aldrig får träna på grund av olika orsaker men nu är jag på gång :) Körde ett pass igår och det kändes bra och jag fick till hyfsade tider. Idag körde jag ett nytt pass och det kändes bra igen OCH tiderna var ännu bättre!! Körde 3 varv på milspåret och det skiljde inte mer än 13 sekunder mellan snabbaste och långsamaste tiden... Totaltiden blev lite drygt 1 minut sämre än mitt personbästa som jag satte för sisådär 12-13 år sedan när jag tränade lite seriöst! Gubben sprattlar fortfarande.... Jag tror till och med Brainen öppnade på hojen idag :)

I helgen bär det av till Kinnekulle och en del cykling. Har som tradition att åka till kullen varje vår med ett stort kompisgäng. Campar, grillar (finns även de som tar en öl), snackar en massa skit och cyklar runt kullen i ett sakta mak. En rent social grej som är väldigt kul och härlig. Kullen är fantastisk så här års när allt blommar och nu till helgen ska det ju även bli högsommarvärme. Jag tror det är 14:e året i rad som vi gör denna utflykt... Cyklingen, som har olika sträckning varje år avslutas med att vi kör leden ner från toppen mot campingen! Det är ett stort smile i ansiktet på de flesta som susar ner på den fina singeltracken.
Ska försöka att hinna köra ett varv på leden på fredag kväll innan de övriga i gänget börjar att kolhydratladda (dricka öl) för att reka hur vi ska köra på lördagen. Brukar även bli en del skruvande då en del i gänget bara cyklar en gång om året....
Givetvis blir det till att sitta nere vid sjön och se solen försvinna bakom Kållands ö och bara njuta av livet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar