söndag 20 maj 2012

Öken

Medlemmarna i teamet tränar som galningar och en del tävlar med stor framgång. Skara-Johan är i kanonslag och leker med grabbarna i H30... Själv sitter jag mest och äter chips känns det som! Har jag inte träningsförbud på grund av att jag har opererat käften eller är på tjänsteresa så åker jag på en förkylning. Har kört 2 pass den sista veckan och jag är helt ur form. Knappt styrfart skulle jag vilja säga.
Förkylningen har nu precis släppt så tanken är att jag ska försöka att komma igång igen men så fick jag ett kärleksbrev av käkkirurgen... Om ett par veckor är det dags för en ny operation med tillhörande träningsuppehåll. Börjar bli lite less på den här skiten att adrig få träna med kontinuitet! Blir inga tävlingar heller när man aldrig får träna. Får väl släppa alla förhoppningar på att få så pass hög fart att Brainen öppnar på Epicen denna säsong och börja ladda inför nästa säsong.

Har anmält mig till MTB-OL på oringen och ska tampas med dom absolut bästa i Sverige på MTB-orientering. Ska bli kul att testa något nytt och dessutom försöka att få lite fart på cyklingen. Det lär ju vara ett antal igångdrag på en MTB-OL-bana.... Har sprungit en del gånger på oringen, inte helt utan framgång men detta blir något helt annat. Dottern Lisa ska vara med och springa sitt första femdagars och det ska bli kul att följa henne.

I helgen som gick var familjen på Legoland och förnöjde sig. Barnen sprang som galningar mellan de olika attraktionerna och hade hur kul som helst. Som tur var vädret ganska så bra och det var inte allt för mycket folk. Filmvisning i 4D var nog det som var mest uppskattat...
På väg hem från färjan i Göteborg så mötte vi ett antal cyklister som hade varit på Billingen och kört. Hojarna var knappt skitna så det hade nog varit ett torrt och fint race på berget som jag missade. Jävla förkylning.....
Dags att bryta ihop och komma igen....

1 kommentar:

  1. 9e i Stockholm är Din dag :-) // OL på MTB lät spännande, tjejen som vunnit några SM tecken har visst köpt hoj av Baloba om jag fattat honom rätt, ett gott tecken kanske :-)

    Ps. Sikta in dig på Lida, det blir en fin dag...

    SvaraRadera