måndag 9 april 2012

Vinter igen!

Vädret denna påsk har lämnat lite att önska för oss cyklister! Kom en hel del snö på långfredagen vilket gjorde att påskaftonens träning förlades på något tungtrampade grusvägar. Solen sken men det var blött på vägarna och bitvis fortfarande en del snö kvar. Bara att bita ihop och försöka att undvika att kana omkull.
På påskdagen så fick det bli skogen igen. Var bara några få ställen som det var is på och ytterligare några pratier med snö. Blev några Det gällde att komma ut tidigt innan det blev för blött med andra ord. Det hade precis börjat att snöa när jag stack ut men det var helt ok att köra i skogen. Is-fläckarna hade smält så det gick att hålla ett hyfsat tempo hela tiden. På vägen hem från skogen var det rak motvind och snöblandat regn rakt i ögonen. Ner med huvudet och bara borra på. Höll på att köra över en löpare på vägen som jag inte såg när jag satt med nedböjt huvud :) Har dom inte vett att hålla sig inne när det är sådant skitväder!!!



Min träningskompis!

Fick plockat fram husvagnen i helgen också. Inte för att det är dags att ut och campa men den ska in på service och fukttest som vanligt för att garantin ska gälla. Ska även byta dragbalkar på den så att det går att lasta ett par hundra kg mera. Gäller ju att utnyttja E-kortet jag tog i höstas.

Har inte hunnit plocka ihop min nya tävlingshoj ännu men jag bifogar ett kort på kartongen så länge :)


Undra om den ska hanteras varsamt som ihopmonterad också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar