tisdag 21 februari 2012

Tungt

Igår var det ett pass på hojen i skogen. Snön hade smält bort precis lagom för att det skulle vara hårt, isigt och snabbt att cykla. Fick till ett riktigt roligt pass i skogen trots att det blåste halv storm och föll blötsnö under hela passet. Konstigt nog så såg jag inga andra cyklister vare sig i skogen eller på vägen...

Idag hade min fina och hårda grusväg ner till skogen förvandlats till otroligt sugande och kedjeförstörande skitvägar. Jag tror att jag lyckades hålla ca 18km/h på vägen och då var det i stort sett vindstilla.... Hade det varit motvind hade jag väl blivit stående på vägen!
Skogen var fin i vart fall så jag fick valuta för mitt slit på grusvägen. All snö var borta och nu var det härlig blankis att köra på. Trots väldigt fina dubbdäck fick jag ta det lite lugnt i kurvorna för att undvika vurpor. Knäna har precis börjat att återhämta sig från den tuffa fajten med vik-käpparna under lördagens hårda slalomtävling. Var inte så sugen på att ha en markkontakt och fresta knäna ännu mera på den gamla kroppen.
I morgon ska det bli riktigt skitväder, får se om jag lyckas lura ut mig själv på ett löppass eller om jag drabbas av latmasken. Trainern har jag gjort mig av med så alternativen är inte så många just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar