söndag 19 februari 2012

På hemmaplan

Då var man hemma i Sverige igen! Alltid lika skönt att komma hem igen och få lite ordning på sitt liv. Få möjlighet att träna lite mer än något enstaka löppass på betongen... Har fått ut cykeln och kört lite och det känns som evigheter sedan. Innan jag åkte till Spaninen så var det för kallt för att cykla så det var lite ovant att cykla. Det är inget större tryck i benen just nu... Som tur är går det att ordna till med mycket träning framöver bara vintern släpper sitt tag.
I fredags så var det som vanligt dags för cirkelträning och jag lade in några nya övningar. Detta lilla tilltag har gjort sig tillkänna i form av träningsvärk :)

Under gårdagen så var anställda på Evalds MTB och 29er Teamet ute på en massa äventyr. En del av dagen var en slalomtävling med "vik-käppar". Jag åkte portar en gång för 25år sedan så jag kan inte påstå att jag är så bra på det men satan vad kul det var. Dessvärre hade jag inga skydd vilket nu har resulterat i blåslagna knän och händer. Försökte ta käpparna med stavarna men ibland så missar man... Har sett att även hjälmen har fått stryk, det är bucklor i hjälmen efter käpparna.
Stort tack till Jimmy och Tommy för en otroligt rolig och spännande dag.

I förmiddags så var det dags för ännu ett orienteringspass. Kroppen var inte riktigt på hugget, har inte blivit så många timmars sömn den gångna veckan och det tog väl ut sin rätt. Blev inte årets hårdaste pass men jag fick ju bränt lite kalorier och dessutom jagat några juniorer...

Tydligen ska tävlingshojen kommit till Evalds så nu är man sugen på att hämat hem den och justera in den. Det lär väl dock ta lång tid innan man får möjlighet att prova den. Tar ju inte ut den nya hojen i den lerig skogen och smutsar ner den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar