måndag 10 oktober 2011

Tung helg!

I fredags körde jag mitt första pass med cirkelträning och det är bara att konstatera att jag är helt värdelös! Var duktigt sliten de sista övningarna och på de efterföljande intervallerna var det inte mycket tryck i benen. Formen är inte helt kass så det måste vara att kroppen inte är van vid dessa rörelser :-) Lördagen och söndagen bestod av ordentlig träningsvärk i mest hela kroppen. Körde ett cykelpass både lördag och söndag med en öm kropp som var i stort behov av blodcirkulation.
Till råga på allt elände så var det svinkallt på söndag morgon med rimfrost och endast 2 grader när jag satte mig på cykeln. Det var till att rota fram långa byxor och jacka för att inte frysa ihjäl. Blev även ett par skoöverdrag då cykelskorna inte är speciellt varma som bekant. Första passet på evigheter i långbyxor vilket inte bidrar till att man känner sig starkare direkt...

Har nu nästan blivit helt kompis med min 26" och det känns inte så himla farligt längre att gränsla detta åkdon. Visst ser jag fram emot våren och få hoppa på 29er igen men jag ligger inte sömnlös längre :-)


Nu är det full fart på älgjägarna i skogen så för att slippa cykla med pannlampa blir det till att hålla sig på vägen 1 vecka. Pannlampa lär man hinna använda så det räcker i vinter ändå... De stigar jag brukar köra på är "avstängda" i en vecka så jägaren får dämpa den värsta mördardriften. Vill inte göra sig ovän med dom så man inte får cykla mera. Anledningen till att jag kallar dom mördare är bara för det är ingen jakt dom bedriver. Åka och mata älgarna i flera veckor för att får dom till att befinna sig i perfekt skottläge från älgtornet är ingen jakt! Det liknar mer avrättning tycker jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar