måndag 17 oktober 2011

Ny vecka....

Så har det redan gått en vecka sedan jag skrev något senast. Fattar inte vart tiden tar vägen! Alla cykelpass har blivit på vägen på grund av älgjakten och det har blivit ytterligare 1 pass cirkelträning. Det har ju varit fina höstdagar den sista veckan att cykla på. Härlig klar luft och solsken! Enda problemet med solen så här års är att den är så låg att man får den i ögonen när man cyklar :-)
Cirkelträningen var lika jobbig denna vecka men träningsvärken var inte lika kraftig. Det kom 38st denna gång och det är imponerande att folk tar sig tid en fredagskväll och sliter ont. Att dom allra flesta är glada motionärer gör att jag blir ännu mera imponerad.

I söndags var jag och en god vän ute på ett gemensamt cykelpass. Då det inte gick att springa i skogen på grund av jägaren blev det ett för mig lugnt och skönt pass på cykeln. Min vän fick slita ont men det kan han gott ha för jag lär få slita i vinter när vi kör långpass med löpning i skogen (karta och kompass rätt ut i naturen). Han är en mycket god löpare och ju sämre terrängen blir desto fortare springer han. Antalet meter jag har sprungit detta år är tämligen få och det lär jag få sota för. Jag får hoppas att snön kommer tidigt även denna vinter så det blir skidor i stället för löpning.... Den kommande söndagen lär det dock inte ha kommit någon snö utan det blir till att springa en sväng :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar