söndag 2 oktober 2011

Mycket att stå i

Det var länge sedan jag var inne och skrev något här och det beror på många saker. Dels har det varit en del studerande för E-körkortet och dels har det varit och är mycket med bredbandet. Teorin till körkortet gick bra så nu ska man börja övningsköra. Det är förhoppningsvis lite roligare än att traggla teorin...
Bredbandet håller på för fullt och det grävs på flera platser samtidigt och det tillkommer nya medlemmar. Dessvärre ska någon försöka att hålla ihop allt, entreprenörer, tjänsteleverantörer, projektörer, leverantörer och medlemmar. Den stackaren är jag och det är ungefär ett halvtidsjobb för att hålla ihop detta. Bara att bita ihop och göra färdigt.
När det kommer till träning så är det nu slut på sötbrödsdagarna och jag är igång och tränar igen. Som vanligt hinner jag inte med några längre utflykter utan det blir på sin höjd 1 timme på hojen. Har väl så smått vant mig vid att bara ha 26" mellan benen men det går inte ett träningspass utan att jag saknar min 29er. Har ännu inte vant kroppen med något annat än cykel, kör på så länge det går. De sista dagarna har det ju till och med varit regnfritt!!!
Har anmält mig till Cykelvasan och det gällde verkligen att hänga på låset för att komma med. De 9000 platserna togslut på mindre än 48 timmar!! Snacka om att vasaloppet har lyckats i sin satsning. Loppet är ju långt ifrån det roligaste och bästa bland långloppen men det lockar den stora massan. Att dom har sitt varumärke bakom och att dom får dit tv gör väl inte det hela sämre. För min del blir det 3 året som jag ska köra. Dessvärre har utfallet hittills varit dåligt, 2 starter och 2 punkteringar. Ett 100-procentigt utfall med andra ord. Man brukar ju säga 3:dje gången gillt. Om det innebär dubbelpunka eller punkteringsfritt vet jag inte....
På fredag drar jag igång med cirkelträning! Jag är ledare för det och det brukar komma mellan 25-30 personer för att slita ont. Tycker det är imponerande att så många kommer en fredagskväll. Det kommer att bli en oerhörd träningsvärk nästa helg då kroppen inte gjort annat än cyklat sedan i våras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar