tisdag 13 december 2011

Liten men naggande god

För de som är lika envetna som jag och håller på och cyklar i skogen när det är innesittarväder kommer här ett litet tips. De flesta som cyklar ute så här års har någon form av stänkskärmar för att delvis slippa sitta i en svinkall bidé och delvis för att slippa ett grustag i ögonen. Jag har ännu inte hittat någon bra framskärm som får bort sprutet från framdäcket som sprutar i färdriktningen. För att slippa skiten i ögonen och för att hålla linsen till pannlampan ren så har jag satt på en liten bit vävtejp på framgaffeln.


Denna lilla tejpbit gör underverk mot sprutet från framhjulet som med hjälp av fartvinden/motvinden brukar träffa mina ögon. Se till att göra tejpbiten lite längre än vad den behövs för gaffeln fjädrar ut lite till mot vad den är i sitt viloläge. Tejpen gör tyvärr inte underlaget torrare men man håller sig gladare i och med att man slipper igenmurade ögon :-)

Som synes på bilden så har jag lagt på vintertassar på hojen. Det blev både cykling på snöiga och isiga stigar i slutet av förra veckan. Is är betydligt roligare än snö för det går så bedrövligt tungt i snön. Nu har allt vad vinter försvunnit men det är väl bara en tidsfråga innan det blir halt igen. Dubbdäcken får sitta på trots att det går extra tungt att köra med dom nu i leran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar