torsdag 17 november 2011

Stiff i benen

Då jag inte har kunnat deltaga riktigt så ofta som jag hade velat på löparintervallerna på onsdagskvällarna är jag idag lite stel i benen. Therese har haft en del möten och det har även jag haft på onsdagarna vilket har gjort att de nyttiga passen har blivit få. Igår kunde jag dock vara med och det var 2minuters intervaller som stod på programmet. Kroppen är varken van vid att springa eller att hålla så högt löpartempo :-) Kroppen kändes bra och jag kunde stressa löparna ordentligt vilket alltid är kul. Hoppas att jag kan delta lite oftare kommande veckor.
Cyklingen blir som vanligt nästan uteslutande med pannlampa. Att cykla med just pannlampa är kul då man verkligen blir fokuserad på det som sker i ljuset från lampan. Det som sker runt omkring utanför ljuset märker man inte. Man lever i sin egna lilla värld.
I söndags var det som vanligt ett pass med kartan i hand. Kompisen Björn och jag tog en runda i skogen där vi ska ha en orienteringstävling nästa höst. Skogen är otroligt fin i det området. Tempot blev inte så högt men vi hade en väldigt härlig tur i skogen.

På cirkelträningen lade jag in en ny övning för att ge baksidan lår lite smisk och det kände jag att jag behövde. Är inte så stark i baksidan som jag skulle vilja så den övningen får hänga med på resten av cirkelträningarna denna vinter.

Till helgen var det meningen att jag skulle sätta upp kabeln till el-ljusspåret igen. Den har varit nedtagen för att det gallras runt el-ljusbanan och vi ville inte riskera att den gick sönder. Dessvärre har det varit mekaniska problem med skotaren vilket har gjort att träden ännu inte är utkörda. Får vänta med att göra i ordning el-ljusbanan till nästa helg.

Nu när temperaturen har sjunkit till en för säsongen mer normal nivå har jag märkt att gaffeln har blivit seg. Jag misstänker att Rock Shox har lite för trög olja i gaffeln för att det ska passa våra kalla förhållande. Får bli till att slå i lite tunnare olja så man slipper åka och irritera sig på att gaffeln inte jobbar som den borde och kan göra.

1 kommentar:

  1. Är det här du gömmer dig, skryter om hur lite du tränar gör du med ;)

    SvaraRadera