onsdag 22 juni 2011

Lång time no see!

Det var ett tag sedan jag gjorde något inlägg och det beror på många saker. Dels har det mesta av fritiden den sista tiden gått åt att driva det fiberprojekt jag är ordförande för och dels har jag varit ute och rest lite.
Långa billingen gick så där, kom regn efter någon timma vilket gjorde att jag blev riktigt kall och frös en hel del. Hade svårt för att växla på grund av att jag frös så mycket. På slutet lyckades jag dessutom kör fel och tappade lite tid. Kom i mål på en 6:e plats i H30 klassen och det får jag vara nöjd med.
Efter billingen så flöt träningen på bra och jag kunde hålla hyfsad fart på mina pass. Åkte på en ögoninflammation i slutet av maj/början av juni som hämmade träningen en del. Min läkare lyckades dessutom ordinera mig felaktig medicin vilket gjorde att inflammationen varade betydligt längre än vad den hade behövt göra. När jag väl blev av med inflammationen så bar det av på semester till Grekland med familjen. I Grekland blev det bara några enstaka löparpass med dåligt tempo. Har svårt att hålla tempo på löpningen när det är så varmt som det var där. Cykel funkar betydligt bättre för mig när det är dryga 30 grader i skuggan.
Nu är jag på hemmaplan igen och håller nu på och sätter ihop min 29er som äntligen har dykt upp. Det är en Epic S-WORKS som hänger i garaget och det byts lite komponeter på för att passa mig perfekt. Mitt mål är att få ihop den de närmaste dagarna så att jag får göra premiärturen på den så fort som möjligt.
Har anmält mig till Ekjsö så nu gäller det att försöka få igång cyklingen igen. Känns som man har tappat alldeles för mycket det sista men det är bara att bita ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar